Ik zit in het team B2. Daarvan ben ik de aanvoerder. Ik sta zelf in de verdedeging.
We zijn niet zo goed bezig. We hebben al 2 wedstrijden verloren en 0 gewonnen.
Gelukkig waren het wel alleen beker wedstrijden. Dus ze tellen niet mee bij de competitie.
We hebben 1 wedstrijd gewonnen die telt wel mee voor de competitie. We spelen in de 4e klasse.
Dat is niet echt hoog.
De eredivisie is de hoogste voetbalafdeling in Nederland in de betaalde mannencompetitie.
In de eredivisie wordt gestreden om het landskampioenschap betaald voetbal.
Op het moment dat ik dit schrijf is de top 5 het volgende.
EK of europees kampioenschap is een competitie waarbij vaak verschillende europese landen
deelnemen. Eerst gaan ze in een poule strijden. De 1e en 2e van de poule gaan door naar de
knock-out fase. Bij die fase is degene die verliest valt af en doet niet meer mee voor de 1e
plaats. Degene die alle knock-out wedstrijden winnen is europees kampioen.
Het zelfde geld voor het WK of wereld kampioenschap. Alleen doen dan landen van heel de wereld
mee. WK en EK worden om de 4 jaar gehouden en elke keer in een ander land.